Herr Optimist och Herr Pessimist. Och så vi.



2 främmande killar bredvid på bänken på perrongen.

Herr optimist:  Fan det luktar pommes frites! Man blir ju så jäkla hungrig. Kolla bara på den där saltgurkan som ligger där, jag hatar när människor slösar på bra mat! Jag har greveost och gurka hemma. Så kan vi göra varsin playlist på spotify som vi kan somna till.

Herr pessimist:  Vi kommer ju ändå bara däcka direkt.

Herr optimist:  Ja men vi kan lyssna på en låt i alla fall. Förresten fick jag löneförhöjning idag. 104 spänn i timman för att torka skit! Man lär sig mycket av att byta blöjor på gamla människor. Man lär sig hur mycket dom klarar av, hur långa dom är osv. Sånt är bra att veta! Tänk om 10 år liksom när jag ska föda barn..



Och där brister jag och J ut i asgarv, varpå killen blir helt chockad och drar in oss i diskussionen om att byta blöjor på handikappade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0