En del av dig själv du tycker om.



Sitter med en handduk på huvudet och funderar
över människor som har så svårt att göra bort sig. Även om det skulle vara med flit. Nu pratar jag självklart inte om något jätteförolämpande som man mår dåligt av, utan om människor som säger "nej gör inte så! folk tittar!". Och? Så om folk tittar? För att man dansar lite på gatan för att man är glad?
Måste hela jävla samhället vara så uppsnofsiga att man inte kan visa lite glädje genom att dansa på trottoaren? Eller att gå och sjunga och tralla för sig själv?

Det får mig att tänka på när jag skulle vara snäll och springa och köpa tamponger åt en arbetskollega. Tampongerna fanns bakom disken, som jag fick reda på efter att jag hade sprungit runt och frågat människor i affären.
När jag kommer fram till kassan har jag massor av människor runtom mig och bara för att så sa jag med väldigt hög röst "Hej! Jag skulle vilka ha TAMPONGER!". Jag kunde helt enkelt inte låta bli eftersom man absolut inte får nämna sådana "pinsamma saker" högt här. Men där stog jag med ett litet leende och det gjorde min dag ljusare, för att jag vet att jag kan.


Jag kan gå och sjunga och dansa på trottoaren.
Jag kan prata högt om pinsamma saker. Jag kan stå och titta på sexhörnan i apoteket, när en gubbe kollar snett på en och säga "vadå som om han inte har haft sex nångång eller? om han inte har så vill han ha. så fungerar människor" medan fru hjärter dam höll på att svimma av förlägenhet. (inget ont om fru hjärter dam).


Ibland behöver man hitta delar av sig själv som man SJÄLV tycker om,
utan att bli påverkad av andra. Det här är en av mina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0