Själviskhet.

Minns du när du gav mig "ilska är lättare att känna än sorg" som anledning till varför du betedde dig som ett svin, efter att du hade gått bakom ryggen på mig? Men jag tror inte du någonsin tänkte på att om du, som hade gjort skadan kände så pass mycket sorg att du valde att göra om det till ilska - någonsin insett den mängden sorg jag måste känt, och fortfarande känner idag, som fick ta smällen?  Jag tror du aldrig någonsin satt dig in i hur jag kände mig, utan faktiskt bara var självisk nog att tänka på dina egna känslor och ditt samvete. Men inte på mig som låg begravd under den mängd stenblock du själv var ansvarig för. Du var mer rädd för höjden och undran över hur du skulle komma ner när du stod på toppen av högen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0