Sluta kasta skit på andra?

Jag blir riktigt irriterad. Jag har suttit och tittat runt på olika svenska och norska bloggar, och kom tillslut fram till ett inlägg där svenska Kissie kastar skit på norges största bloggare Ida Wulff, och alla norska människor överhuvudtaget. Där visades även kommentarerna till detta inlägg och även om större delen säger emot hennes antydningar, så finns det också de som håller med henne om och säger att de som kommer från norge "kan man inte ens ta seriöst" osv. Om jag inte hade varit så utmattad så hade jag nog passerat min gräns mellan irriterad och arg för längesedan. Jag hade antagligen suttit och skrikit för mig själv nu och hoppat på stolen av frustration.

Varför i helvete ska man hålla på och kasta skit på andra? Man kan inte tycka om alla, det är ett faktum men det är en jävla skillnad på att inte gå ihop med någon och att sitta och kasta ren skit på människor hur som helst. Sådana människor kan likagärna krypa ner i något litet hål i marken och stanna där nere. Att Kissie klassas som sveriges största bloggare för att hon kastar skit på allt och alla och bara sprider en bitterhet omkring sig, är något jag inte förstår poängen i. Och av den anledningen så läser jag inte hennes blogg och jag vill inte ens höra något från sådana människor som beter sig så. Men tyvärr, så halkar man över deras åsikter och kommentarer ibland.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är riktigt sjukt att hon tjänar pengar på att vara en vidrig människa. Dock tycker jag inte att du ska lägga din energi på henne, hon kommer att få bita i det sura äpplet en dag.

2010-04-08 @ 20:36:02
Postat av: julia

Följas åt via bloglovin? <3

2010-04-08 @ 20:41:21
URL: http://bloggtroll.blogg.se/
Postat av: Zoofie

Dock så är ju bara Kissie en påhittad karaktär och Alexandra är ju inte som Kissie är i verkligheten. Det har hon själv skrivit och jag hoppas att det är sant. Annars hatar jag både Kissie och Alexandra. Jag läste hennes blogg i början då hon blev känd, men nej.. Jag klarar det inte. Hon är så sjukt jobbig och jag vill inte veta av henne!

2010-04-08 @ 20:58:27
URL: http://zoofie.devote.se
Postat av: moa

i den långa längden är de hon själv som förstör hennes framtid,hon säger att hon provicerar..men jag kallar de precis som du säger-kasta skit på andra.

hon är en skam,verkligen..

2010-04-08 @ 21:04:08
URL: http://justmoa.devote.se
Postat av: Becka

Jag håller med dig till 110% i det du skriver, helt klart.

Jag orkar inte ens gå in och kolla på Kissies blogg, blir bara så grymt irriterad och arg på de mesta hon skriver, undrar hur hon står ut själv egentligen.

2010-04-08 @ 21:29:32
URL: http://digochmig.devote.se
Postat av: Linnea

WORD på dig!

2010-04-08 @ 22:38:45
URL: http://flodstrom.devote.se
Postat av: Sanna

ja visst är det trist att folk ägnar så mycket tid åt att prata skit om andra och leta fel. Mycket bättre att dela ut komplimanger

2010-04-09 @ 10:35:04
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Joos

Jag håller verkligen med dig! Det är av den anledningen som jag bojkottar Kissie och många andra bloggar. Tycker det är värdelöst att man ska behöva kasta skit på varandra för att verka bra själv...

Sen kan (som någon annan skrev) Kisse möjligtvis bara vara en karaktär, men det är fortfarande inte okej att snacka en massa skit för att verka "provocerande".

2010-04-11 @ 23:00:57
URL: http://prettygirlscankill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0