Fotbollsbråk utanför råsunda. Igen.

Igår kväll åkte det sammanlagt förbi 5 polisbilar, en civilare, en brandbil och en ambulans utanför mitt fönster. Idag fick jag svaret på varför.
Ett hundratal huliganer attackerade igår Levski-spelarna och Uefa-delegaterna med flaskor och stenar, efter matchen på råsunda. Som tur är blev ingen allvarligt skadad men konsekvenserna av detta kan bli riktigt stora då AIK har en stor chans att åka ut ur tävlingar i Europa i flera år framöver.

Jag som är en typisk hejarklack för fred har aldrig varit särskilt imponead av huliganer och bråken som startas omkring matcher. Tvärtemot så vänder sig min mage upp och ner när jag hör och läser om sådant, eller ser filmer som reflekterar sådana händelser.

Jag har en fråga gällande det här. Är passionen och glädjen över att starta de här bråken baserade på Kärleken till sitt lag, eller sin Kärlek till att starta bråk överhuvudtaget och känna adrenalinet i kroppen?
Om svaret är det första alternativet verkar det otroligt korkat att få sitt eget lag sparkat från alla matcher i Europa.

Källa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0