Har du varit i Italien?

Italien är ett vackert land. Jag har inte varit i så många städer där men en liten stad som verkligen fastnade i tanken är Bardolino.

Bardolino är en liten stad i norra Italien på sydöstra delen av Gardasjön. Dit åkte jag för några år sedan med min familj och några familjevänner. staden satte sina spår ordentligt. Det är absolut den finaste delen av Italien jag sett.
Staden är uppdelad som rutor med stora gå-gator. Längs sidorna står det uppställningar med smycken och överallt finns otroligt mysiga restauranger och cafén, och allt ligger precis vid vattnet. Vi hade några riktigt fina dagar där.

Italiensk natur är väldigt vackert. Landskapen och byggnaderna och italiensk kultur i sig. Det finns alltid sevärdheter att åka och titta på, gator att strosa runt på, mysiga restauranger där man kan äta väldigt god mat, cafén med kaffe och glass. För att inte tala om tempot, om det är det du söker.
När vi var i Bardolino hade Italien precis vunnit en av de sista matcherna i VM och gatorna fylldes av människor och ett stort "tåg" med människor, cyklar, motorcyklar och mopeder. Alla sjöng och var glada och tursiterna stämde in i glädjen, det gick inte låta bli att inte skratta och känna den gemensamma glädjen i den fina staden.

Italien är ett land jag vill se mer av, dessutom vill jag åka tillbaka till Bardolino igen och vara där en vecka och känna av den härliga miljön.
Det är något jag rekommenderar starkt.




Kommentarer
Postat av: julia

va fin blogg.

2010-08-30 @ 21:44:37
URL: http://juliaadavidsson.blogg.se/
Postat av: Zoofie

Hej!

Först och främst - förlåt om du tar detta som reklam! Radera det isf.

Jag har kommit fram till en teori, att Lady Gaga har stulit delar av sin stil från en död tjej, Nancy Spungen. Vad tycker du?

http://zoofie.devote.se/blogs/5735504/lady-gaga---wannabe-nancy-.htm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0