svärta.

Inte nog med att 16åringar har börjat mörda varandra, och att människor blir kastade ner från broar. Nej, då kommer vuxna människor som ska föreställa smarta och spränger varandra i luften, dessutom människor som försöker hjälpa till. Det är ingen idé att säga att det händer hela tiden, och att det alltid kommer hända, för det gör mig lika ledsen och arg i alla fall. För även om människor vänjer sig och knappt reagerar på det längre så finns det där framför mina ögon. Jag orkar inte ens läsa tidningarna, bläddra igenom dom, för det förstör min dag. Men varje dag går jag förbi förstasidorna med nya stora rubriker om död, våld och krut. Demonstrationer på plattan där människor är arga, ledsna. Alla familjemedlemmar och nära som finns till de som råkar ut för det. Jag blir ledsen och förbannad. Det svärtar ner min livslust när jag vill och försöker sprida kärlek. Man kan definitivt inte gilla alla men att man har så svag stake att man måste spränga varandra i luften för att få något sagt, det är en jävla massa överdrivet skit enligt mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är sjuk värld vi lever i. men idag så uppmärksammas allt sånt här mer än vad det gjorde förr och det är tragiskt att vi är vana med dessa rubriker, men vi kan inte göra annat än att bli vana och försöka skapa en bra värld på eget håll. Pay-it-forward är en bra idé och jag tror det är där man får börja.

Ta hand om dig hjärtat

2010-06-01 @ 13:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0